A divat és a desztinációmenedzsment szerelemgyereke

Home / A divat és a desztinációmenedzsment szerelemgyereke

A Budapest Central European Fashion Week-ről beszélgettünk Forintos-Szűcs Anitával

Szervezetünket a négy féléves szakmai képzésünk, a Talent Program teszi teljessé. Ennek a programnak a keretein belül volt lehetőségük a Gastro and Leisure karrierút negyedik évfolyamos hallgatóinak részt venni az idei év első belsős előadásán. A Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettesével, valamint a divat divízió igazgatójával, Forintos-Szűcs Anitával nyerhettek mélyebb betekintést a kifutók világába. Blogunkban szeretnénk kicsit titeket is elkalauzolni a rendezvényszervezés és a divat kapcsolatának színfalai mögé.

Ha rendezvényszervezésről beszélünk, van egy rendezvénysorozat, amely évente kétszer megmozgatja a divatvilágot, és egyaránt jótékony hatással van a turizmusra és a divatiparra is. Igen, valóban a divathétről beszélünk, amelynek a képzeletbeli térképén egyre izgalmasabb desztinációnak számít Budapest is a Magyar Divat & Design Ügynökségnek és a Magyar Turisztikai Ügynökségnek köszönhetően.

A Budapest Central European Fashion Week célja – Forintos-Szűcs Anita szerint – hogy a régió meghatározó divateseményévé váljon és egyúttal lehetőséget biztosítson a hazai és régiós tervezőknek a meghívott nemzetközi szakmai közönség előtti bemutatkozásra. A divatbemutatók mellett a programot különféle divat tematikájú események, kiállítások és showroom megnyitók színesítik. Az élményszerzésre is hatalmas hangsúlyt fektetnek. A kiemelt résztvevőknek Front Row Dinnerrel és Hospitality Tourral kedveskednek, amely tökéletes eszköz a város imázsfejlesztésére is. A szervezők az esemény alatt kiemelten figyelnek arra, hogy a #Budapest jelöléssel a divatguruk és influenszerek által alkotott szebbnél szebb képek elárasszák a social médiát is, ezzel is népszerűsítve fővárosunkat.

De honnan is indultak és jutottak el addig, hogy ma már mind a tavaszi, mind az őszi szezonban Budapesttel van tele a közösségi média? A kezdet, Forintos-Szűcs Anita elmondása szerint nem volt gördülékeny, de örömmel tekint vissza a legelső, 2018-as divathétre. A már lassan 3 évvel ezelőtti eseményt a Várkert Bazárban rendezték meg, amely sok szempontból nagy kihívást jelentett, de a patinás épület így is jó választásnak bizonyult az első Budapest Central European Fashion Week megrendezésére. Az esemény átütő sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy a 19/20-as tavaszi szezonban már 5000 résztvevőt számláltak, és 15 side event csatlakozott a programhoz. Ebben az évben jelent meg a Fenntarthatósági Kerekasztal beszélgetés és a Young Talents tervezői verseny, amely csak tovább emelte az esemény jelentőségét a nemzetközi porondon.

A divat divízió igazgatója szerint az eseménysorozat egyik legmerészebb, ugyanakkor legizgalmasabb fordulatát a kifutó áthelyezése jelentette a Duna egyik partjáról a másikra, a Bálnába. 2019 novemberében már 70 fő élvezhette a frontrow helyeket – köztük ismert nemzetközi influenszerek, divatszerkesztők és buyerek, valamint a nemzetközi tervezők is külön napot kaptak az eseménysorozaton belül, ennek köszönhetően újabb ezer fővel bővült a látogatók köre. A buyerek és az influenszerek száma is jelentősen megnövekedett, így nagy áttörésként tekintenek vissza erre az időszakra a szervezők.

A következő nagy mérföldkő, akárcsak az egész világ számára, a 2020-as év volt. A koronavírus-járvány miatt az egész divatipar újragondolásra szorult. Ez év szeptemberében az egészségügyi előírásoknak megfelelve, különleges trunk showk formájában valósult meg a tavasszal elmaradt, őszi-téli kollekciókat bemutató divathét. A rendezvény mellett egy pop-up store is helyett kapott, amely a BCEFW értékesítésösztönzéséért volt felelős, ahol a látogatók a bemutatókat követően rögtön megvásárolhatták a kiszemelt tervezői darabokat.

Rá egy hónapra, 2020 októberében megvalósult az első digitális BCEFW, ahol a 2021-es tavaszi-nyári kollekciókat csodálhatták meg az érdeklődők az online követhető runway felvételeknek köszönhetően. A divathétre készült videók összesen 100 ezres megtekintést produkáltak a legnagyobb videómegosztó portálon.

Forintos-Szűcs Anita elmondása szerint az elmúlt év során számtalan tapasztalattal gazdagodtak, és olyan újítások is előtérbe kerültek, amelyek közül valószínűleg jó néhány visszatérő elem lesz a divatheteken a pandémiát követő időszakban is. Az idei első, március végén megrendezésre kerülő divathetet az érdeklődők online, az esemény hivatalos Facebook oldalán tudják követni. Forintos-Szűcs Anita úgy fogalmazott, a mázli-faktor is nagyon fontos az idei BCEFW sikerességével kapcsolatban, mi viszont úgy gondoljuk, a nagyon kemény és alázatos munkával saját maguk dolgoztak meg a sikerükért. Éppen ezért arra buzdítunk minden divat és turizmus szerelmest, hogy kövessék a 2021/22-es őszi-téli kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Weeket online formában is március 25. és 28. között, az esemény Facebook oldalán, hogy a vírus elmúltával, minden akadályt leküzdve folytatódhasson a rendezvénysorozat, pont úgy, mint azelőtt.

About Author